Locatie Incompany

Ontwikkeltrajecten voor IB’ers – B&T

Intern begeleider en directeur sparren over rolverdeling en onderwijskwaliteit.

Professionele groei in relatie tot onderwijskwaliteit Intern begeleiders (ib’ers) hebben een belangrijke rol met betrekking tot de onderwijskwaliteit binnen de school. Een complexe rol, waarbij leren een dagelijkse bezigheid is. Soms gaat het om specifieke kennis en vaardigheden, op andere…

Toekomstgericht passend onderwijs – B&T

Bestuur en samenwerkingsverband overleggen over passend onderwijs op scholen.

Versterk beleid, samenwerking en ambitie richting inclusiever onderwijs Hoe geef je als scholenbestuur of samenwerkingsverband concreet vorm aan passend onderwijs dat werkt in de praktijk? Wat is nodig om doelen wél te realiseren? En hoe bereid je je voor op…

Audit, review of visitatie – B&T

Externe auditor bespreekt observatie met MT tijdens audit.

Krijg scherp zicht op onderwijskwaliteit en versterk reflectie in je organisatie Een audit, review of visitatie is meer dan een momentopname. Het zijn krachtige instrumenten om de kwaliteit van het onderwijs in beeld te brengen én gericht te versterken. B&T…

Strategische Kwaliteitszorg – B&T

Schoolteam in gesprek over strategische kwaliteitszorg en schoolontwikkeling.

Strategisch kwaliteitsmanagement als motor voor ontwikkeling Kwaliteitszorg is onmisbaar in het onderwijs. Het gaat niet alleen om het voldoen aan inspectie-eisen, maar vooral om een voortdurende drijfveer om beter te worden. De Inspectie van het Onderwijs hecht er sinds 2017…

Leergang Kwaliteitszorg met ambitie – B&T

Schoolleider en kwaliteitscoördinator werken samen aan kwaliteitszorg en visieontwikkeling op school.

Van verantwoorden naar ontwikkelen – versterk de kwaliteitscultuur in jouw organisatie Zicht en grip op onderwijskwaliteit vraagt meer dan kengetallen. Het draait om wat er gebeurt tussen mensen in de organisatie: visie, gedrag en gezamenlijke ontwikkeling. In deze leergang werk…

Begeleiding voor Effectief Onderwijs – Spring

Schoolteam in overleg met trainer over schoolontwikkeling en interne begeleiding.

Spring ondersteunt scholen bij het verbeteren van het didactisch en pedagogisch handelen van leraren. Centraal staat het trainen van begeleiders binnen de school, zodat zij leerkrachten effectief kunnen ondersteunen. De begeleiding vindt dicht bij de werkvloer plaats met coaching-on-the-job, het…

Didactisch Coachen van Leerlingen – Spring

Leerkracht stelt coachende vragen aan leerling tijdens lesmoment, met focus op eigenaarschap en leren.

Van uitleggen naar vragen stellen – werken aan eigenaarschap en leerplezier Wil je als schoolteam bouwen aan een cultuur waarin feedback, eigenaarschap en hoge verwachtingen centraal staan? Dan is het traject Didactisch coachen van Buro Spring een krachtige stap vooruit.…

Coachingstrajecten – Spring

Coach en docent zijn in coachingsgesprek tijdens individueel traject.

Voor onderwijsprofessionals die willen werken vanuit kracht, vertrouwen en balans Buro Spring biedt coaching en begeleiding voor onderwijsprofessionals in elke rol: van leerkracht tot schoolleider, van intern begeleider tot coach. Werken in het onderwijs vraagt veel – daarom ondersteunen we…