Locatie Incompany

Opbrengstbewust Werken – IJsselgroep

Analyse, doelen en gerichte maatregelen voor beter onderwijs De toetsresultaten van januari bieden scholen een unieke kans om te reflecteren op de onderwijskwaliteit. Niet als verplichting, maar als kans om gericht te verbeteren. Hoe analyseer je de uitkomsten? Hoe haal…

Focus op begrip – IJsselgroep

Geïntegreerd taal- en leesonderwijs dat werkt Wil je het leesonderwijs écht verbeteren? Met Focus op begrip maak je een duurzame stap vooruit. Deze aanpak vergroot leesbegrip, verhoogt de motivatie en versterkt het eigenaarschap van leerkrachten. Het uitgangspunt: kinderen lezen om…

Basiscursus ZLKLS – IJsselgroep

Preventieve didactiek voor betere lees- en spellingresultaten Steeds meer scholen kiezen voor de methodiek Zo leer je kinderen lezen en spellen (ZLKLS). Deze preventieve aanpak richt zich op wat écht telt bij het leren lezen en spellen. Met praktische schema’s,…

De-escalerend werken – KPC Groep

Effectief omgaan met gedrag: rust en overzicht in de klas en school In het onderwijs kunnen spanningsvolle situaties ontstaan waarbij leerlingen of ouders emotioneel, confronterend of grensoverschrijdend gedrag vertonen. In deze praktische training leer je hoe je professioneel en kalm…

Teamtraining Lesson Study – KPC Groep

Samen aan de slag met beter onderwijs en professionele dialoog Wil je als docententeam samen doelgericht werken aan de verbetering van onderwijs?Lesson Study biedt een gestructureerde, inspirerende methode om lessen gezamenlijk te ontwerpen, observeren en verbeteren. Zo versterk je niet…

Training Zinvol Toetsen – KPC Groep

Toetsresultaten als motor voor kwaliteitsontwikkeling Toetsen is pas zinvol als de uitkomsten leiden tot inzicht en actie. In deze training leer je hoe je toetsgegevens op school- en groepsniveau systematisch analyseert, vertaalt naar een gerichte aanpak en een structurele plek…

Training Effectieve Instructie – KPC Groep

Een goede les: van onderzoek naar praktijk Gedegen instructie vormt de basis voor sterk onderwijs. Leerkrachten die helder en doelgericht lesgeven, zorgen voor meer betrokkenheid, betere leerresultaten en minder onderwijsachterstanden. Door gebruik te maken van inzichten uit recent onderwijsonderzoek kunnen…