Locatie Gelderland

Cyclisch handelen – Helder Onderwijsadvies

Leerkracht werkt cyclisch met doelen en leerlingeninformatie om het onderwijs af te stemmen op verschillen in de groep.

Doelgericht plannen, flexibel inspelen Cyclisch handelen helpt leerkrachten om hun onderwijs doelgericht en responsief in te richten. In deze training leer je hoe je lesperiodes en lessen efficiënt voorbereidt, uitvoert en evalueert, op basis van wat je weet en ziet…

Formatief Handelen – Helder Onderwijsadvies

Leerkracht geeft tussentijdse feedback aan leerlingen tijdens een lesmoment – voorbeeld van formatief handelen.

Inzicht in leerprocessen, sturing op groei Formatief handelen is een krachtige aanpak om het leerproces van leerlingen continu inzichtelijk te maken én te versterken. Tijdens deze training krijg je een diepgaand begrip van de achterliggende principes van formatief en cyclisch…

Klassenmanagement – Helder Onderwijsadvies

Voor een positief en gestructureerd leerklimaat in de klas Sterk klassenmanagement is een randvoorwaarde voor goed onderwijs. In deze bijeenkomst leer je hoe je met duidelijke regels, routines en structuur een leeromgeving creëert waarin leerlingen én leraren tot hun recht…

EDI in de zaakvakken – Helder Onderwijsadvies

Docent begeleidt leerlingen bij zaakvakles met wereldbol en werkblad – toepassing van EDI in de klas

Verdiepingstraining: pas het EDI-model doelgericht toe in zaakvaklessen Hebben jullie als team al ervaring met het EDI-lesmodel, maar merk je dat het lastig is om de principes goed toe te passen in zaakvakken zoals aardrijkskunde, geschiedenis of biologie? Deze verdiepingstraining…