Locatie Friesland

Grip op de groep – Cedin

In iedere groep bepalen mensen hun positie. Voor leerlingen in de klas is dat niet anders. Als leerkracht speel je een sleutelrol in het begeleiden van dit proces. Zo ontstaat een veilige sfeer waarin leerlingen zich gezien voelen en optimaal…

De Zilveren Weken – Cedin

De Zilveren Weken vormen de periode van hernieuwde groepsvorming na de kerstvakantie. Hoewel het onderhouden van een positieve groepsdynamiek een continu proces is, vraagt een klas na een pauze om extra aandacht. Tijdens deze training krijg je concrete handvatten om…

De Gouden Weken – Cedin

De eerste weken van een schooljaar noemen we ook wel ‘De Goude Weken’. Een sterk begin van het schooljaar is bepalend voor de sfeer in de groep. Tijdens deze praktische training krijg je concrete handvattenwerk om te actief en effectief…

Coördinator hoogbegaafdheid – Cedin

Tijdens deze training krijg je praktische handvatten om binnen je school of stichting aan de slag te gaan met (hoog)begaafdheid. De training biedt een stevige basis om talentvolle en (hoog)begaafde leerlingen passend te begeleiden. Over de training Talentvolle en hoogbegaafde…

Communicatie binnen de school – Cedin

Goede communicatie binnen de school draagt bij aan een professionele cultuur. Daarin staan openheid, het bespreekbaar maken van wat nodig is voor samenwerking, het omgaan met verschillen, ruimte voor persoonlijke groei en focus op kwaliteit centraal. Communicatie met collega’s, kinderen…

Effectief analyseren – Cedin

Inzicht en handelen op basis van dataOnderwijsdoelen evalueren vraagt om inzicht in groeps- en leerlingontwikkeling. Denk aan vakgebieden als technisch en begrijpend lezen, spelling, rekenen of sociaal-emotioneel functioneren. Tegelijk biedt evaluatie zicht op de effectiviteit van het onderwijsaanbod en op…