Hoe verbeter je het taal- of rekenonderwijs op school? Hoe werk je als MT effectiever samen, of geef je richting aan een gedragen onderwijsvisie? En hoe breng je medewerkers in beweging, zó dat hun gedrag aansluit bij die visie?
Bij Goed geschud helpen we onderwijsorganisaties om in beweging te komen en zich aan te passen aan een voortdurend veranderende omgeving. We begeleiden scholen bij het vinden van de juiste organisatievorm en het doorbreken van patronen die vooruitgang belemmeren. Samen doorlopen we de stappen om van de status quo naar een nieuw normaal te groeien, waarbij medewerkers begrijpen wat de doelen van de organisatie zijn en zich hier zowel persoonlijk en als team in herkennen. We werken zowel aan de ‘harde’ kant (structuur, processen) als aan de ‘zachte’ kant (cultuur, gedrag) van de organisatie, omdat beide even belangrijk zijn en elkaar versterken.
Onze aanpak is gericht op concrete resultaten die we in co-creatie ontwikkelen. We laten zien wat verandering oplevert, maar ook wat ervoor nodig is. Met een gevoel van eigenaarschap en trots streven we naar meer maatschappelijke impact.
Voorbeelden van onze aanpak in het onderwijs:
- Begeleiding van een team bij ROC Kop van Noord-Holland naar een heldere en werkende overlegstructuur en gespreid leiderschap.
- Ondersteuning van onderwijsteams bij ROC van Amsterdam om beter en sterker te werken aan goed onderwijs.
- Begeleiding van een opleidingsteam aan de Hogeschool van Amsterdam bij het implementeren van gespreid leiderschap en het vergroten van eigenaarschap bij docenten.
- Samenwerking met het Comenius College in Rotterdam om een abstracte onderwijsvisie concreet te maken, zodat docenten deze kunnen vertalen naar hun eigen lespraktijk.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie over deze dienst?
Vragen of meer informatie?
Laat Goed Geschud contact met u opnemen.