Denken in driehoeken – IJsselgroep

Samenwerking tussen teamleider, docent en zorgcoördinator is cruciaal, maar in de praktijk ervaren veel scholen knelpunten. Rollen en taken zijn onduidelijk, wat leidt tot frustratie en gemiste kansen.

De uitdaging
Binnen scholen leeft de vraag: wie doet wat en waarom? Is de rector of teamleider altijd de onderwijskundig leider? Hoe verhoudt zich dit tot de docent en zorgcoördinator? En welke rol speelt de mentor? Iedereen heeft het druk en heeft behoefte aan structuur en helderheid.

Dit concept brengt helderheid in de rol- en taakverdeling door de samenwerking binnen de driehoek teamleider, docent en zorgcoördinator inzichtelijk te maken. De werkwijze helpt iedereen snel en effectief de eigen taken en verantwoordelijkheden te herkennen.

Studie(mid)dag
Een heldere rolverdeling tussen teamleider, docent en zorgcoördinator is essentieel voor een effectieve zorgstructuur en succesvolle innovatie binnen scholen. IJsselgroep verzorgt een studie(mid)dag op maat voor scholen en besturen. Deze sessie is gericht op rectoren, teamleiders, zorgcoördinatoren en docenten en stimuleert het vormgeven van professionele ruimte en autonomie. Met de studie(mid)dag Denken in driehoeken krijgen betrokkenen inzicht in hun taken en samenwerking, wat bijdraagt aan een professioneel en duurzaam schoolklimaat.

Voor wie: Directie, MT, zorgteams en besturen
Duur: In overleg
Locatie: Incompany / in overleg
Kosten: Op aanvraag

Willen jullie effectiever werken aan de leerlingenzorg, met duidelijke rollen in inhoud? We helpen je graag.

Vragen of meer informatie?
Laat IJsselgroep contact met u opnemen.

Deel deze dienst