Voor onderwijsprofessionals die willen werken vanuit kracht, vertrouwen en balans
Buro Spring biedt coaching en begeleiding voor onderwijsprofessionals in elke rol: van leerkracht tot schoolleider, van intern begeleider tot coach. Werken in het onderwijs vraagt veel – daarom ondersteunen we jou om stevig in je werk te staan én dicht bij jezelf te blijven. Onze aanpak is persoonlijk, krachtgericht en gericht op duurzame ontwikkeling.
Individuele coaching
Ben je op zoek naar meer balans tussen werk en privé? Heb je last van stress of wil je leren werken vanuit ontspanning? Zit je in een re-integratietraject of wil je je innerlijke kracht en potentieel beter benutten?
Bij Spring ben je welkom met vragen over professionele én persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt begeleiding die past bij wie jij bent en wat jij nodig hebt. We starten altijd met een intakegesprek waarin we doelen en werkwijze afstemmen. Als het klikt, gaan we samen aan de slag.
Onze coaches combineren gesprekken met praktische werkvormen zoals lichaamsgerichte oefeningen, ademhalingstechnieken en emotie-regulatie. Zo werk je niet alleen met je hoofd, maar ook met je hart en je lichaam.
Coaching voor MT
Verlangen jullie naar een team in ontwikkeling, maar ervaren jullie ook weerstand? Spring coacht managementteams in het begeleiden van groepsdynamische processen. Je leert oog te krijgen voor de onderstroom, kwaliteiten te waarderen en verschillen binnen het team productief te maken.
In deze trajecten staan echt luisteren, het herkennen van eigen oordelen en het ontwikkelen van een neutrale houding centraal. Door open gesprekken in het MT leer je jezelf én elkaar beter kennen. We maken gebruik van o.a. Krachtgericht coachen, Waarderend Veranderen en Deep Democracy.
Coach-de-coach
Ben jij zelf coach, begeleider of schoolleider? Dan biedt Spring ook coaching voor coaches. Je kunt kiezen voor een coach-de-coachtraject, waarin je een collega coacht en tegelijk zelf gecoacht wordt. Door het principe van voordoen en nadoen leer je snel én ervaar je direct het effect.
Daarnaast kun je kiezen voor losse coach-de-coachgesprekken op basis van Voice Dialogue. Via een strippenkaart ontvang je gedurende het schooljaar reflectie en verdieping. Je onderzoekt welke ‘ikken’ in jou de leiding nemen, welke je negeert en hoe je meer innerlijke balans ontwikkelt. Deze gesprekken zijn ervaringsgericht en combineren gesprek met creatieve werkvormen.
Voor het coach-de-coachtraject op basis van Voice Dialogue biedt Spring een strippenkaart:
€ 750,– voor 4 coachgesprekken (excl. literatuur à € 26,95).
Deze gesprekken zijn verspreid over het schooljaar in te plannen.
Groepstrainingen
Spring verzorgt ook groepstrainingen voor onderwijsprofessionals die hun coachvaardigheden of persoonlijke effectiviteit willen vergroten. Denk aan trainingen voor startende of ervaren begeleiders, of voor leraren die meer grip willen op hun rol en invloed in het team. De trainingen zijn ervaringsgericht, praktijknabij en altijd afgestemd op de context van de deelnemers.
Methodieken
Bij Spring werken we met diverse bewezen methodieken. Afhankelijk van jouw situatie zetten we één of meerdere vormen in:
- Krachtgericht coachen – gericht op kwaliteiten, idealen en mogelijkheden
- Zijnsgericht coachen – ruimte geven aan wie je ten diepste bent
- Voice Dialogue – inzicht in je innerlijke stemmen en patronen
- Beeldcoaching – reflectie op je handelen via video uit je eigen praktijk
- Hartcoherentie – ademtechnieken en lichaamsgericht werken aan emotioneel evenwicht
Onze coaches zijn gecertificeerd en opgeleid bij o.a. Fred Korthagen, Ellen Nuijten, Herleva, HeartMath Benelux en Mind Eye Power.
Praktische info
Doelgroep: Leraren, IB’ers, schoolleiders, begeleiders en coaches
Duur: In overleg
Vorm: Individuele coaching, coach-de-coach, of groepstraining
Locatie: Op de werkvloer
Prijs: Op aanvraag (m.u.v. Voice Dialogue-strippenkaart)
Meer weten of direct kennismaken?
Neem contact op met Buro Spring en ontdek wat coaching voor jou of je team kan betekenen
Vragen of meer informatie?
Laat Buro Spring contact met u opnemen.