Persoonlijke groei voor meer rust en regie in de klas
Grip hebben op de klas is in het voordeel van zowel leerling als leerkracht. Dit individuele coachingstraject ondersteunt leerkrachten in het basisonderwijs om beter om te gaan met onrust en invloed uit te oefenen op de groepsdynamiek door eigen gedrag te analyseren en aan te passen.
Inhoud
Dit traject is op maat gemaakt. Samen bepaal je de doelen om meer grip op de klas te krijgen. Er is aandacht voor het vroegtijdig signaleren van onrust, het variëren van interactie met de groep en het vinden van een balans in de inbreng van jezelf en de leerlingen.
Dit leer je
- Vroegtijdig signalen herkennen die onrust kunnen veroorzaken.
- Variëren in de interactie met de groep.
- Balans vinden tussen eigen inbreng en die van leerlingen.
- Analyseren van je eigen interactie en gedrag.
Zo leer je
- Kennismakingsgesprek met coach en teamleider om hulpvraag en doelen vast te stellen.
- Vijf coachingsmomenten met tussentijdse verslagen en feedback.
- Afrondend gesprek met jou en de teamleider.
Individuele coaching voor grip en invloed op groepsdynamiek
Driestar onderwijsadvies helpt je persoonlijk grip te krijgen op je klas door te reflecteren op je eigen handelen en het herkennen van signalen binnen de groep. Door gerichte coachingsmomenten en maatwerk krijg je inzicht in je eigen invloed en ontwikkel je vaardigheden om de groepsdynamiek positief te beïnvloeden. Zo bouw je aan rust, structuur en een veilige leeromgeving.
Praktische informatie
Doelgroep: Leerkrachten basisonderwijs
Vorm: Coachingstraject
Duur: In overleg
Locatie: Op school
Kosten: Op aanvraag
Wil jij de regie over jouw klas versterken en onrust effectief aanpakken?
Vraag het coachingstraject Grip op de klas direct aan en maak het verschil.
Driestar onderwijsadvies
Geerten Zwemer
Gouda
Vragen of meer informatie?
Laat Driestar onderwijsadvies contact met u opnemen.