Schoolbrede Verbetertrajecten – ZIEN in de Klas

Gericht en planmatig werken aan onderwijskwaliteit
ZIEN in de Klas begeleidt scholen, besturen en samenwerkingsverbanden bij planmatige en onderbouwde trajecten gericht op kwaliteitsverbetering. Deze trajecten starten met een gezamenlijke analyse en zijn altijd maatwerk: passend bij de schoolcontext, ambitie en verandercapaciteit.

Kenmerkend is de verbinding tussen inhoud en proces. Er wordt gewerkt met een gestructureerd plan van aanpak, heldere doelen, draagvlak in het team en aandacht voor projectorganisatie. Tijdens het traject is er ruimte voor bijsturing, verdieping en reflectie.

Voorbeelden van inhoudelijke thema’s:

  • Verbeteren van leerkrachtvaardigheden (bijv. EDI)
  • Taal-, lees- en rekenverbetertrajecten
  • Ontwikkeling van executieve functies
  • Vergroten van veerkracht en motivatie
  • Gedrag en groepsdynamiek (bijv. “Gewenst gedrag ZIEN”)

Alle trajecten worden uitgevoerd door ervaren professionals die niet alleen inhoudelijk sterk zijn, maar ook het veranderproces in scholen goed begeleiden.

Ben je benieuwd wat ZIEN in de Klas kan betekenen voor jullie onderwijs?
Neem contact op!

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over de trajecten?

Vragen of meer informatie?
Laat ZIEN in de Klas contact met u opnemen.

Deel deze dienst