Ondersteuning bij complexe casuïstiek en ontwikkelingsvragen
De orthopedagogen van ZIEN in de Klas ondersteunen scholen bij complexe casuïstiek of ontwikkelvragen, tijdelijk of langdurig, afhankelijk van de behoefte. Ze sluiten aan bij wat er al is en denken handelingsgericht mee over vervolgstappen
De begeleiding richt zich op het vinden van passende oplossingen binnen de context van de school. Daarbij is er aandacht voor samenwerking met ouders en externe betrokkenen, en ruimte voor reflectie op het eigen handelen.
Voorbeelden van inzet:
- Observatie en consultatie bij individuele casuïstiek
- Beoordeling van complexe leerlingdossiers
- Opstellen van handelingsadviezen of behandelplannen, ook als het onderzoek elders plaatsvond
- Deelname aan overlegstructuren zoals ZAT, ZBO of ondersteuningsteams
- Afgeven van deskundigheidsverklaringen en het bieden van een tweede deskundigenadvies bij aanvragen voor TLV of arrangementen
De orthopedagoog werkt vanuit een transparante en toegankelijke werkwijze. In afstemming met de school wordt besproken wat nodig is, hoe lang en met welk doel
Praktische informatie
Doelgroep: Intern begeleiders, zorgcoördinatoren, schoolleiders en ondersteuningsteams
Vorm: Observatie, consultatie en advies op locatie, tijdelijk of langdurig
Duur: In overleg, afhankelijk van de casus en context
Kosten: Op aanvraag
Zoek je deskundige ondersteuning bij complexe leerlingvragen? Neem direct contact op.
Vragen of meer informatie?
Laat ZIEN in de Klas contact met u opnemen.