Voor onderzoek en advies bij onderwijs- en ondersteuningsvragen
Wanneer de onderwijs- of ondersteuningsbehoefte van een leerling nog onvoldoende duidelijk is, kan ZIEN in de Klas handelingsgericht diagnostisch onderzoek uitvoeren. Daarbij wordt altijd nauw samengewerkt met ouders en school. De hulpvragen worden tijdens een intake zorgvuldig in kaart gebracht, waarna een onderzoeksplan op maat wordt opgesteld.
Het onderzoek vindt bij voorkeur plaats in de natuurlijke leeromgeving van de leerling, op school. ZIEN in de Klas werkt bewust kleinschalig en komt op locatie, zodat er ruimte is voor maatwerk en een persoonlijke benadering.
Na afloop van het onderzoek volgt een terugkoppeling aan ouders en school. In een helder verslag via het ZIEN Portaal worden concrete aanbevelingen, doelen en vervolgstappen geformuleerd, altijd vanuit het perspectief van de leerling.
Ook zonder volledig onderzoek kan ZIEN in de Klas ondersteuning bieden bij leerling- en onderwijsvragen. Denk aan:
- Observatie of consultatie
- Psycho-educatie voor leerlingen (of leraren)
- Ondersteuning bij het opstellen van een OPP, handelingsplan of groepsplan
De insteek is altijd handelingsgericht en afgestemd op de ontwikkelvragen van het kind en de mogelijkheden van de school.
Praktische informatie
Doelgroep: Intern begeleiders, zorgcoördinatoren, leraren en schoolleiders
Vorm: Handelingsgericht onderzoek, observatie of consultatie op locatie
Duur: In overleg, afhankelijk van de hulpvraag
Kosten: Op aanvraag
Benieuwd wat ZIEN in de Klas kan betekenen voor jouw ondersteuningsvragen? Neem contact op voor een passende aanpak.
Vragen of meer informatie?
Laat Zien in de Klas contact met u opnemen.